הצעה לנופש בצפון


העיר סגרה עלי, המלחמה הכבידה עלי וזמזומי הויכוחים הפוליטים ("לשטח! חייבים לשטח את עזה" ) הלמו  ברקותיי. נזקקתי באופן דחוף לחופשה.מצאתי אותה בדמות הזדמנות של חבר טוב, שהשאיר חדר פנוי בקיבוץ להבות הבשן שליד קרית שמונה – והזמין אותי ללון בו במידה ואצטרך.הצטרכתי.

אני כותבת את הרשימה הזאת כי כשחיפשתי הפניות ומידע לאן לנסוע בצפון – לא מצאתי הרבה המלצות ולקח לי זמן לברר מה לעשות ואיך – אז אולי הרשימה הזאת תעזור לנופשים עתידיים למצוא את החופשה שלהם ביתר קלות.הנסיעה לצפון התחילה באוטובוס של אגד לקריית שמונה. 845 נוסע תוך שלוש וקצת שעות (די מהר) ומגיע לתחנה המרכזית של קרית שמונה. משם הדרך להשכרת הרכב "אלדן" די קרובה. די קרובה, אבל אני הצלחתי להסתבך. קודם כל, צריך לזכור שהיא נסגרת ב16:45 אז צריך לצאת מתל אביב לפני 13:00 בצהריים.

חוץ מזה הכתובת לא ממש ברורה (צה"ל 12) – צריך לעלות מהתחנה המרכזית לרחוב שמעליו, לפנות שמאלה, ולרדת לאורך הרחוב, בפנייה הראשונה שמאלה ואז להמשיך שוב ימינה ולמטה (לעבור את סניף הדואר) עד שרואים את הדגלים של אלדן.

באלדן היו מאוד אדיבים, ותמורת 400 שח יכלתי לקבל את הרכב ליומיים וקצת.

תקציר:

  1. מסעדת תדמית
  2. טבילה בירדן ליד קיבוץ נאות מרדכי
  3. מסעדת UMA צומת הגומא
  4. מעין כפר סאלד
  5. תצפית קרן נפתלי
  6. גן בוטני אגמון החולה
  7. שמורת תל דן
  8. המבורגר בקלומפוס

1.ארוחת צהריים אכלנו במסעדת "תדמית" בקריית שמונה (אזור תעשייה דרומי) . היא מסעדת פועלים שבה אוכלים לפי משקל, האוכל הוא של חדר אוכל – ומה שעשה לי את זה – זה האקווריומים עם הדגים הצבעוניים.

2014-07-28 13.27.46

2.לחלק המעניין : איפה שוחים? על דרך 977 בין נאות מרדכי ללהבות הבשן יש פנייה ימינה לחוה. פונים ימינה ומיד עוד ימינה (כך שלא נכנסים לתוך החוה אלא עוקפים אותה מימין) ונוסעים בדרך עפר – שימו לב – שני באמפרים גדולים בדרך – אז אל תאיצו. הדרך מתעקלת ואחרי 200 מטר בארך מגלים את הירדן. חונים מתרחצים ונהנים 🙂

2014-07-28 16.50.09

3.מסעדה מצויינת נוספת היא מסעדת UMA בצומת הגומא . (אומה היא בעצם חדר נוסף של מסעדת ההמבורגרים) אבל הפתיעה בסושי מצויין (cooked סלמון) הסלט  עוף ויאטנמי  היה מעט חריף מידי לטעמי (לשאר התפריט )- אבל אהבתי מאוד את המבצע שלהם – אם אתם סטודנטים – אחרי הארוחה אתם יכולים לזרוק קוביות: אם יוצא 6-6 הארוחה בחינם!

ותנחשו מה: 2014-07-29 16.19.16

 

2014-07-29 15.53.30

4.בקיבוץ כפר סאלד יש מעיין עם בריכה קטנה בקוטר של 4 מטר בערך, שהקיבוץ לא מרשה להתרחץ בה. יש שני שלטים, מה שלא מפריע לצעירים לצאת ולהכנס משם עם מגבת על הכתף ובגד ים רטוב. מה שכן, כל כלבי הקיבוץ מתרחצים באגם 3 פעמים ביום. אז אם אתם מחפשים מקום נקי ומותר לרחצה, זה לא המקום. איך מוצאים את הבריכה? זה קצת מסובך.

אני קראתי על הבריכה מספר "365 מעינות" והתיאור לא היה מספיק ברור. כשנכנסים לקיבוץ צריך לעלות שמאלה לעבור את ההרחבה ולעלות עוד שמאלה לעבור בית קיבוץ שקוראים לו "פינה חמה" ולהמשיך למעלה. אז מצד שמאל רואים דרך חסומה בשרשרת ברזל. חונים את הרכב. ברגל, נכנסים ואז רואים על השביל מצד שמאל שלט "הרחצה אסורה". זה הסימן שלנו לרדת למטה דרך שביל בין צמחיה וסלעים. פונים שמאלה והבריכה שם.

עוד משהו על כפר סאלד – ישוב מאוד מוזר שבנוי על צלע הגבעה- הלינה הכפרית שלהם נקראת "הכפר" ואין שילוט למשרד קבלה שלהם.(?!) אם אתם מחפשים אותם, הם בפנייה הראשונה ימינה ואז עוד ימינה ממול  לתחנת הדלק הקטנה. חדרים נחמדים!

2014-07-29 13.27.12

5.משם נסעתי לנקודת תצפית : קרן נפתלי. עברתי בדרך במצודת כ"ח – מוזיאון הרעות היה סגור אז הסתפקתי בקריאת המור"ק של הקרבות שהיו על הגבעה במלחמת העצמאות. מעניין. הנסיעה לקרן נפתלי היא בדרך עפר מאוד לא מוסדרת, הרבה בורות וחריצים בדרך – ולכן אני לא ממליצה למי שאין ג'יפ או שאין לו כוח לנהיגה אתגרית. הנהיגה קשה למעלה – וקצת התחרטתי שנכנסתי לזה. אבל ברגע שראיתי את הנוף שנפרש מהמצפור – שכחתי מהכל . התצפית היא מדהימה על כל עמק החולה, החרמון מצד שמאל, אגמון החולה ממש נפרש, ושדות העמק מרהיבים ביופיים. שווה:

2014-07-29 17.20.08

6.אם כבר הזכרנו, אגמון החולה מרגיזים. גם סוגרים מוקדם (בערך ב18:00)- ממרכז המבקרים ניתן להגיע בהליכה אל הגן הבוטני החמוד, אבל לראות את האגם צריך לשכור אופניים ב50 ש"ח!  מומלץ להצטייד באופניים שלכם מראש!!

7.  לסיום :שמורת תל דן היא שמורה מקסימה שלא מקבלת את השיווק והכבוד הראוי לה. לא רק שזה מקום מקסים מלא מים ונחלים והרבה צל מצמחייה – יש שם גם אתר היסטורי מעניין שער המספר את הסיפור של ממלכת ישראל הצפונית ואת מרכז הפולחן הצפוני שהוקם שם לאחר התפצלות הממלכה. אחד האתרים היחידים בארץ מתקופה זו. מומלץ ביותר. הכניסה לשמורה היא אחרי קיבוץ דן. לא להתבלבל ולפנות לכל המוזיאונים וחנות הדגים בדרך – להמשיך ישר!

2014-07-30 10.47.292014-07-30 11.14.13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*המסעדה התאילנדית בכפר הנופש התאילנדי ליד כפר בלום פתוחה רק ללקוחות כפר הנופש

*המקומיים ממליצים על המבורגר בקלומפוס – בצומת של קיבוץ הגושרים. מתחם "גן הצפון", תחנת דלק דור-אלון על כביש 99, בין קיבוץ מעין ברוך לקיבוץ הגושרים.פתוח עד 2:00 בלילה! לקרניבורים אמיתיים !!

כתיבת תגובה